Други дан посете представника UNICEF-a

Други дан посете представника UNICEF-a

Током другог дана дводневне посете у оквиру „Глобалне евалуација рада UNICEF-а у Србији у области раног развоја деце, раних интервенција и предшколског васпитања и образовања“ представници UNICEF-а су обавили разговор са главном сестром Службе поливалентне патронаже са центром за превенцију, вмс Данијелом Марковић и здравственим медијатором за ромска лица, Милицом Аличић.

Након уводног представљања, Памела Врит из Њујорка која је предводник тима за евалуацију, поново је нагласила да је Србија једна од пет земаља коју ће посетити (и једина земља у Европи) и да су дошли овде како би учили од нас.

Главна сестра Службе поливалентне патронаже са центром за превенцију, вмс Данијела Марковић говорила је о свом дугогодишњем искуству, као и о организацији рада кроз вебинаре, теле састанке (нпр. преко Zoom платформе), затим о супервизијским сусретима који су од велике помоћи када дође до проблема на терену, о сарадњи и несебичном дељењу искуства са патронажним службама у другим градовима, школи родитељства итд. Посебно се осврнула на програм “Брига о родитељима и старатељима”, на то колико је значајно када патронажна сестра постане особа од поверења, како се прави процена породице и њихових потреба, као и које особине патронажна сестра треба да поседује.

Милица Аличић, здравствена медијаторка за Роме, говорила је о свом вишегодишњем искуству, као и задовољству резултатима који су постигнути. Нагласила је да је након 15 година њеног рада много припадника ромске популација стекло образовање које им је помогло при запослењу, да сада већина има здравствено осигурање и изабраног лекара, 90% деце је вакцинисано, а порођаји Ромкиња пролазе без проблема и веома су задовољни сарадњом са патронажним сестрама и другим службама у Дому здравља “Др Драга Љочић” Шабац. Посебно је нагласила да дискриминације нема.

Као и претходног дана, и овај састанак је закључен размишљањем да су технологија и дигитализација дали значајан допринос побољшању квалитета рада, али да не треба да замене “живу реч” и интеракцију која се дешава на терену. А квалитет се постиже едукацијом и применом стеченог знања у породици.