Мајчино млеко – најбоља храна. Важност комуникације.

Мајчино млеко – најбоља храна. Важност комуникације.

У нашој земљи, као и у многим другим земљама, за датум обележавања Светске недеље дојења изабрана је 40. недеља у години, због тога што трудноћа траје четрдесет недеља. Светска недеља дојења 2011. године усмерена је на охрабривање и мобилизацију младих у међугенерацијском покрету под слоганом „Разговарај са мном: дојење – као 3Д искуство”, или у ширем значењу „Мајчино млеко – најбоља храна” и „Значај комуникације и употребе савремених технологија за праву информисаност” и односи се на комуникацију на различитим нивоима и између различитих сектора.

Посматрајући подршку дојењу склони смо да видимо само две димензије: време (од периода пре трудноће до времена када дете престане да доји) и место (породица, друштво, систем здравствене заштите, итд). Ништа од овога не би било довољно без постојања треће димензије – комуникације.

Комуникација је неопходна за промоцију и подршку дојењу. У могућности смо да користећи разне изворе информација сазнамо више и ширимо знање о дојењу, без ограничења као што су разлика у временској зони и месту живљења. Ово подразумева комуникацију међу генерацијама, секторима, половима и културама. Она подстиче ширење знања и искуства и омогућава да информације допру до већег броја људи.

[licenca sajt=“flickr“ autor=“fikirbaz“ sajt_link=“www.flickr.com“ original_link=“http://www.flickr.com/photos/fikirbaz/2127061197/“ autor_link=“http://www.flickr.com/photos/fikirbaz/“ licenca=“Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2″ licenca_link=“http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.0/“]

Залажући се за промоцију дојења, са жељом да допринесемо унапређењу комуникације, Дом здравља Шабац користи сваку прилику за разговор о овој важној теми. Наши лекари и сестре разговарају са мајкама и онима које ће то постати, а у својим наступима у медијима наши стручњаци шаљу поруку која за циљ има промоцију дојења не само у недељи која је посвећена овој теми. Имајући у виду важност медијске промоције наши представници током ове недеље биће гости емисије „Шабачка хроника“ на Регионалној Телевизији Шабац. Свесни значаја који интернет има и могућности које пружа, и овај начин комуникације користимо у постизању постављених циљева. Зато, ево неколико практичних савета које дају стручњаци пре него што почнемо разговор на ову тем, јер начин на који разговарамо са људима о дојењу може да утиче на начин на који се усвајају и размењују информације.

ШТА ЈЕ КОРИСНО ЗНАТИ ПРЕ РАЗГОВОРА НА ТЕМУ ДОЈЕЊА:

Избегавајте коришћење речи „најбоље, идеално, оптимално, савршено, или посебно”.

Употреба ових израза може изазвати осећај да дојење захтева додатни напор и не представља део свакодневног живота. Дојење би требало да буде представљено као „нормалан чин, а алтернативе као „лошији избор”.

Будите опрезни са осуђивањем

Жене не доје из више разлога. То није њихова кривица. Треба да радимо на промоцији дојења, а не да их осуђујемо. Никада не осуђујте и подржите сваку одлуку коју је мајка донела.

Фокус треба да буде на успостављању везе мајке и новорођенчета

Дојење представља спој исхране и природе. Ми радије дискутујемо о томе како се физолошки одвија процес производње млека него како се успоставља веза мајке и новорођенчета. Не занемарите чињеницу како успостављена веза утиче на развој детета, оснаживање жене и њено здравље. Чин дојења представља много више од исхране.

Три, два, један – акција!

Када научимо како да укључимо људе у дијалог, време је да видимо шта можемо да урадимо током прославе Светске недеље дојења како би почели да комуницирамо!